چکیده پژوهش پیشرو به بررسی چالشها و موانع جامعهشناختی تداوم نسلی بنگاههای اقتصادی خانوادگی شهر تهران میپردازد. این پژوهش در پی کشف و شناسایی چالشها و موانع جامعهشناختیای است که این بنگاهها در مسیر انتقال نسلی خود با آن روبهرو میشوند. استراتژی اصلی آن مبتنی بر روش کیفی بوده و دادههای مورد نیاز از راه انجام مصاحبههای عمیق نیمهساختیافته گردآوری شده است. گروه هدف عبارت است از مدیران بنگاههای اقتصادی خانوادگی کوچک و متوسط شهر تهران که تعداد 25 نفر به روش نمونهگیری نظری انتخاب شده و مورد مصاحبه قرار گرفتهاند. اشباع نظری ملاک پایان دادن به فرایند گردآوری دادهها بوده است. یافتهها نشان میدهد که این نوع بنگاهها در فرایند انتقال نسلی با پنج چالش اصلی شامل موانع درونسازمانی، عدم برندسازی خانوادگی، هستهگرایی خانوادگی، تفاوتهای ارزشی/ احساسی نسلی و تفاوتهای ساختاری/ وضعیتی نسلی روبهرو هستند. آن دسته از بنگاههایی که نتوانند راه حلی برای رویارویی با این چالشها پیدا کنند در فرایند انتقال بین نسلی دچار مشکل شده و یا انتقال پیدا نمیکنند.
محمدی تلوار, ستار, بنی فاطمه, حسین, & نوذری, حمزه. (1396). بررسی جامعه شناختی تداوم نسلی بنگاههای اقتصادی خانوادگی در ایران (مطالعه موردی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران. دوفصلنامه پژوهشنامه توسعه فرهنگی اجتماعی, 2(1), 70-83.
MLA
ستار محمدی تلوار; حسین بنی فاطمه; حمزه نوذری. "بررسی جامعه شناختی تداوم نسلی بنگاههای اقتصادی خانوادگی در ایران (مطالعه موردی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران". دوفصلنامه پژوهشنامه توسعه فرهنگی اجتماعی, 2, 1, 1396, 70-83.
HARVARD
محمدی تلوار, ستار, بنی فاطمه, حسین, نوذری, حمزه. (1396). 'بررسی جامعه شناختی تداوم نسلی بنگاههای اقتصادی خانوادگی در ایران (مطالعه موردی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران', دوفصلنامه پژوهشنامه توسعه فرهنگی اجتماعی, 2(1), pp. 70-83.
VANCOUVER
محمدی تلوار, ستار, بنی فاطمه, حسین, نوذری, حمزه. بررسی جامعه شناختی تداوم نسلی بنگاههای اقتصادی خانوادگی در ایران (مطالعه موردی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط شهر تهران. دوفصلنامه پژوهشنامه توسعه فرهنگی اجتماعی, 1396; 2(1): 70-83.