هدف این پژوهش، شناسایی رابطه بین میزان مصرف کالاهای فرهنگی با سطح کیفیت زندگی شهروندان استان گلستان بودهاست. جامعه آماری این پژوهش را همه شهروندان ساکن در شهرهای استان گلستان در سال 1392 تشکیل میدهند که طبق اطلاعات و آمار ارائه شده، تعداد آنان برابر با 1118660 نفر بودهاست که از آن میان 400 نفر با استفاده از فرمول منطقی کوکران به عنوان نمونه آماری تعیین شده و مورد مطالعه قرار گرفتهاند. برای انتخاب نمونهها از روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم استفاده شد. برای توصیف و تحلیل دادهها از تکنیکهای موجود در آمار توصیفی و استنباطی متناسب با سطح سنجش متغیرها استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین مصرف کالاهای سمعی و بصری و مکتوب با کیفیت زندگی رابطه وجود دارد. همچنین در تحلیل رگرسیونی مشخص شد که دو بعد از متغیر مستقل اصلی تحقیق، یعنی مصرف کالاهای مکتوب و مصرف کالاهای مذهبی، و نیز دو متغیر مستقلزمینهای، یعنی سطح تحصیلات و سن، بر کیفیت زندگی تأثیر میگذارند.
خوش فر, غلامرضا, گیلک حکیم آبادی, محمدتقی, & زارعی, مهدیه. (1393). کیفیت زندگی و مصرف کالاهای فرهنگی (مورد مطالعه: شهروندان استان گلستان). دوفصلنامه پژوهشنامه توسعه فرهنگی اجتماعی, 1(2), 60-74.
MLA
غلامرضا خوش فر; محمدتقی گیلک حکیم آبادی; مهدیه زارعی. "کیفیت زندگی و مصرف کالاهای فرهنگی (مورد مطالعه: شهروندان استان گلستان)". دوفصلنامه پژوهشنامه توسعه فرهنگی اجتماعی, 1, 2, 1393, 60-74.
HARVARD
خوش فر, غلامرضا, گیلک حکیم آبادی, محمدتقی, زارعی, مهدیه. (1393). 'کیفیت زندگی و مصرف کالاهای فرهنگی (مورد مطالعه: شهروندان استان گلستان)', دوفصلنامه پژوهشنامه توسعه فرهنگی اجتماعی, 1(2), pp. 60-74.
VANCOUVER
خوش فر, غلامرضا, گیلک حکیم آبادی, محمدتقی, زارعی, مهدیه. کیفیت زندگی و مصرف کالاهای فرهنگی (مورد مطالعه: شهروندان استان گلستان). دوفصلنامه پژوهشنامه توسعه فرهنگی اجتماعی, 1393; 1(2): 60-74.