رویکردهای مختلفی برای مقابله با مسایل محیط زیست (از جمله مصرف انرژی) در عرصه جهانی مطرح شده است که جدیدترین آنها، رویکرد نوسازی بومشناختی است. هدف از تحقیق حاضر، بررسی میزان حمایت دانشجویان از نوسازی بومشناختی در بخش انرژی و عوامل موثر بر آن است. روش انجام این پژوهش پیمایش بوده و از پرسشنامه محقق ساخته برای گردآوری دادهها استفاده شده است. اعتبار دادهها با نظر برخی از محققان در حوزه محیط زیست مورد تایید قرار گرفت و پایایی دادهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، بیش از 70 درصد برآورد شد. 200 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل در دانشگاه مازندران بهعنوان نمونه و با روش تصادفی ساده انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان داد که حمایت دانشجویان از اقدامات دولت برای نوسازی بومشناختی در بخش انرژی در سطح متوسط قرار دارد. همچنین، دانشجویان در حالی که شناخت پایینی نسبت به محیط زیست از خود ابراز داشتند ولی میانگین ارزشهای زیست محیطی خود را بیش از سطح متوسط گزارش کردند. علاوه بر این، نتایج تحقیق نشان داد که میانگین رفتارهای زیست محیطی، 63/3 (از نمره 5) بودهاست. سرانجام، کارایی شخصی دانشجویان در سطح متوسط قرار داشت. معادله رگرسیون نیز نشان داد که 42 درصد تغییرات سطح حمایت دانشجویان از سیاست نوسازی بومشناختی در بخش انرژی بهوسیله متغیرهایی چون رفتارهای زیست محیطی مسؤولانه و دانش زیست محیطی تبیین شده است. در پایان مقاله، مهمترین راهکارهای اساسی توسعه نوسازی بومشناختی در سطح خرد و کلان جامعه پیشنهاد شدهاند.